Skip to content
Kreatywna Grafika – projekty graficzne do druku i internetu.
  • Strona główna
  • O nas
  • Oferta
    • Identyfikacja wizualna firmy – projektowanie elementów tożsamości marki
    • Materiały reklamowe do druku
    • Grafiki do internetu – na strony www i social media
    • projekt nadruku na koszulce
    • Dekoracje ścienne
    • Grafika użytkowa
  • Portfolio
  • Blog
  • Kontakt
Jakie powinno być dobrego logo?

Jakie powinno być dobre logo?

Blog / By admin / cechy dobrego logo, dobre logo, dobry projekt logo

Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej marki. Na pewno tworząc własną markę zastanawiasz się jakie właściwie powinno być dobre logo? Wbrew obiegowej opinii, z którą zderzamy się czasami jako graficy, nie musi ono przedstawiać tego, czym zajmuje się dana firma.
Panuje mylne przekonanie, że w projekcie logo trzeba zawrzeć elementy przedstawiające atrybuty firmy, bo inaczej klient nie będzie wiedział co to za firma. Należy jednak pamiętać, że logo to nie jest ikona informacyjna, ani reklama i nie taka jest jego funkcja. Po drugie – jeżeli logo będzie zbyt skomplikowane, może się okazać, że za chwilę klient już nie będzie pamiętał o Twojej marce. Nieraz słyszeliśmy od klientów, że wszystkie firmy konkurencyjne z ich branży mają w logo to samo, zatem co można innego wymyślić? 🙂 A właśnie można! I chodzi o to, żeby nie mieć tego co mają inni.

Przypomnijcie sobie loga wszystkich znanych Wam marek. Czy te słowa mają tutaj potwierdzenie? Oczywiście, że tak! Bo czy logo coca-coli ma w sobie butelkę z napojem? Albo logo marki Apple ma w sobie komputer lub cokolwiek związanego z technologią? Dlaczego mimo to, widząc TEN ZNAK od razu go rozpoznajesz i wiesz co to za firma i czym się zajmuje? W dodatku te wymienione loga są takie proste, nieskomplikowane, nie ma w nich żadnych udziwnień, ani “fajerwerków”. Często posiadają tylko jeden czy dwa kolory albo składają się z samych liter. Nic się nie błyszczy, nic nie krzyczy do nas. Dlaczego tak jest? Dlatego, że logo ma być przede wszystkim funkcjonalne i spełniać określone cele.

Oto 6 najważniejszych cech dobrego logo:

1. Spójność z marką

Projekt musi być spójny z marką, czyli z jej wartościami, misją i osobowością. Powinien być również dopasowany do grupy docelowej, ponieważ musi nieść odpowiedni przekaz. Inaczej zaprojektujemy logo dla marki technologicznej, inaczej dla luksusowej, a inaczej dla marki dziecięcej czy sportowej.

2. Prostota

Proste logo jest łatwiejsze do zapamiętania i rozpoznania. Projektując logo unikamy nadmiaru detali, które mogą sprawić, że logo stanie się nieczytelne lub trudne do rozpoznania w małej skali. Stawiamy na proste i efektywne formy graficzne, które zapadają w pamięć. Zbyt skomplikowana czcionka, źle dobrane kolory lub detale utrudniają odbiór logo pod każdym względem.

3. Unikalność

Logo musi wyróżniać się na tle konkurencji i być oryginalne. Unikalność buduje rozpoznawalność i tożsamość firmy. Nie kopiujemy konkurencji i staramy się nie stosować zbyt oczywistych rozwiązań aby zapewnić autentyczność i zbudować zaufanie wśród odbiorców.

4. Responsywność

Logo musi wyglądać dobrze na różnych polach eksploatacji (np. druk, media społecznościowe, produkty).
Powinno być czytelne zarówno w kolorze, jak i w wersji czarno-białej. Często przygotowujemy dla klientów różne warianty logo pełnego, np. logo pionowe, poziome, okrągłe lub uproszczone jak np. sam sygnet czy logotyp.

5. Ponadczasowość

Dobrze zaprojektowane logo powinno być ponadczasowe i unikać chwilowych trendów, które szybko się starzeją. Powinno być aktualne przez długie lata, aby zapadło w pamięć i było rozpoznawalne.

6. Estetyka i jakość

Logo powinno być estetyczne i dopracowane w każdym szczególe. Zawsze opracowujemy logo z zachowaniem zasad projektowych, dbamy o harmonię i proporcje. Dzięki temu znak wzbudza zaufanie wśród odbiorców. Musi wyglądać idealnie zarówno na wielkim bilbordzie jak i wydrukowany na papierze firmową drukarką. Tu nie ma półśrodków, nasi klienci oczekują jakości na najwyższym poziomie. Projekt musi być przygotowany w formatach wektorowych (np. .SVG, .AI), co pozwala na dowolne skalowanie bez utraty jakości. Wszystkie pliki, które przekazujemy klientom są dokładnie opisane, podzielone na takie do wydruku i do wykorzystania w Internecie.

Logo w procesie komunikacji

Logo potrzebuje czasu i przede wszystkim komunikacji aby stało się rozpoznawalne. Czyli wszystkich materiałów reklamowych, reklamy w Internecie, na samochodzie, czy w prasie. I musi pojawiać się tam regularnie. To jest proces, a każdy proces trwa. Dobre logo jest połączeniem sztuki, strategii i funkcjonalności. Jego wygląd jest efektem analiz, które prowadzą do podjęcia właściwych decyzji projektowych. Jego sukces zależy od tego jak skutecznie wyraża istotę marki i jak klienci je zapamiętują. I to jest właśnie klucz do sukcesu!

Nawigacja wpisu
Next Wpis →

Related Posts

Cena projektu logo

Cena logo – co wpływa na cenę projektu?

Blog / By admin
  • Strona główna
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

Zadzwoń do nas

+48 790 707 968

Napisz do nas

biuro@kreatywnagrafika.pl

Znajdź nas na facebooku

@kreatywnagrafikapl

Znajdź nas na Instagramie

@kreatywnagrafikapl

  • Strona główna
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

Zadzwoń do nas

+48 790 707 968

Napisz do nas

biuro@kreatywnagrafika.pl

Znajdź nas na facebooku

@kreatywnagrafikapl

Znajdź nas na Instagramie

@kreatywnagrafikapl

Copyright © 2025 Kreatywna Grafika - projekty graficzne do druku i internetu.
Powered by Kreatywna Grafika - projekty graficzne do druku i internetu.